torsdag den 8. september 2011

Sensommer fornøjelser:-)


Selv om det er trist at sommeren synger på sidste vers, er der nu alligevel så meget hyggeligt ved efteråret.
Noget jeg har glædet mig til er at lave syltede blommer i Madeira! Vi har heldigvis et stort gammelt blommetræ der næsten altid bærer rigtig godt. I år er der særlig mange blommer og de smager skønt, både som de er men ikke mindst syltede:-)sådan nogle stykker lagt i lag med lidt makroner og råcreme smager super godt, prøv det kan jeg kun sige;-)Ha en dejlig torsdag.

11 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser de lækre ud :-)))

    SvarSlet
  2. Sikke en god idé at du laver syltede blommer i Madeira! Det har jeg aldrig prøvet - men det må være rart at have til en lækker gæstedessert.

    Ja, der er nu noget hyggeligt over efteråret :-)
    Klem og ha' en dejlig aften!

    SvarSlet
  3. Laura: De smager også rigtig godt:-)

    Madame: Det er noget jeg har lært af min mor, hun lavede det tit og jeg synes det er dejligt at ha sådan noget på lager:- Ja hver årstid har sin charme og egentlig er efteråret en af de hyggeligste. Du må også ha en rigtig god aften, Klem:)

    SvarSlet
  4. Lækkerbidsken siger jeg bare - tænderne løber i vand her i jylland ;0)

    SvarSlet
  5. man blir' sku' helt lækkersulten ;)
    go' weekend

    SvarSlet
  6. Uhmmm, det ligner dem, jeg synes jeg genkender som sveskeblommerne fra min barndoms have, og som jeg bare ELSKEDE!
    Der satte du mig lige en hel del år tilbage i tiden - tak for det :-)
    Dine syltede blommer ser ualmindelig appetitlige ud...

    SvarSlet
  7. Tusind tak for din søde kommentar og jeg kan kun sige i lige måde.

    Melder mig straks som fast læser.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  8. Har lige opdaget din blok gennem sysler fra hverdagen - en rigtig dejlig blok, som jeg bestemt vil følge.
    melder mig som fast læser

    SvarSlet
  9. Frøken solhat: De smager altså også godt:-)

    Tim: Ja, det kan man jo godt blive;-)tak i lige måde:-)

    Mommer: Tak skal du ha:-) dejligt at høre. Jo det er de store dejlige sveskeblommer vi har i haven:-)

    SvarSlet
  10. Sysler fra hverdagen: Tak skal du ha, dejligt at du vil læse med her:-)Kram:-)

    Bedstemors kram: Det er jeg da rigtig glad for at høre, har lige meldt mig som fast læser på din skønne blog også:-)

    SvarSlet
  11. Sveskeblommer smager dejligt. Allan og Mads er vilde med dem syltede, jeg vil nu helst have dem lige fra træet eller som marmelade med æbler :-) Men desværre har jeg ikke sådan et træ mere :-(

    SvarSlet